August 2, 2015

Kasih sayang Abah

Ntah kenapa, semenjak dua menjak ni, hati begitu sensitif bila ada yang post berkaitan dengan abah..pasti air mata akan menitis..
Walau dah 18 tahun berlalu, perasaan cemburu bila melihat kawan-kawan lain post berkaitan dengan abah, tetap ada..

Abah pergi ketika usiaku hanya 8 tahun..
Waktu yang sangat singkat untuk aku mengenal erti kasih sayang seorang abah..sangat singkat..
Malah, hanya beberapa memori indah yang aku mampu mainkan kembali saat aku pejamkan mata..
Hanya beberapa..

Dulu, abah la orang yang selalu akan backup aku bila bergaduh dengan abang..ibu akan backup abang..
Abah selalu akan menangkan aku..
Abah selalu manjakan aku lebih dari abang..
Apa yang aku minta, pasti akan dapat..
Sekarang, bila aku bergaduh dengan abang, siapa akan backup aku? 
Tiada..
Memang aku masih punya ibu, 
Tapi siapa yang tidak rindu kasih dan belaian abah? 
Berbeza...

Jasa abah, memang aku tidak sempat balas..
Hanya doa yang aku mampu kirimkan buat abah..
Jasa ibu, aku sedang cuba balas perlahan-lahan..
Aku tidak mampu ucapkan dengan kata-kata, tetapi berharap sangat ibu faham dengan apa yang aku sedang cuba buat..

Sungguh aku rindukan kasih sayang seorang abah..
Aku hanya berharap, 
Jika panjang umur, jika ada jodoh, 
Aku mampu miliki kasih sayang dari seorang abah mertua..
Yang mampu menyayangi aku seperti anak sendiri..
Yang boleh memberikan aku nikmat merasai kasih sayang seorang abah, sekali lagi...

Aku hanya mampu meluahkan isi hatiku pada blog ini..
:'( :'( :'(

No comments :

Post a Comment