August 14, 2016

Cantik

Dialog hari ini..

A : Tadi kat kenduri kita pi tadi ada orang kata orang ni cantik..
B : Sapa yang kata tu?
A : Cik Aisyah blok 68 tu..Dia la tegur tadi masa amik lauk..
B : Ya ka cantik? Tengok biasa ja..tak cantik tera mana pun..
A : *hanya diamkan diri*
B : Cantik pun tapi orang takmaw nak buat apa..
A : *ok fine* 

Terdiam..
Berfikir..
Dan..
Hmmmmmmmmm

Syukur Alhamdulillah bila ada orang lain puji sebegitu rupa..
Tapi aku tetap sedar diri yang aku memang tidak cantik jika nak dibandingkan dengan orang lain..
Tapi aku sangat bersyukur, kerana kecantikanku ini semulajadi..
Tidak perlu aku nak berhabis duit semata-mata untuk kecantikan..
Tidak perlu untuk aku makan apa-apa supplement, suntik kollagen or vitamin bagai..
Syukur..
Biarlah muka tak cantik,
Tapi hati baik..
Bukan memuji diri,
Tapi sekadar peringatan untuk diri sendiri..



No comments :

Post a Comment