August 31, 2016

Sayangku.....

Sayangku, usah kau pergi dari hidupku..
Jiwaku, menjadi satu dalam jiwamu..
Hatiku, terlalu sayang pada dirimu..
Ku rela segala walau ditaruh nyawa..

Sayangnya padamu, rindumu selalu..
Engkau kekasihku, aku kekasihmu..
Rindu senyumanmu, rindu suaramu..
Itulah cintaku padamu sayangku..

Aku bersumpah setia walau apa rintangan yang mendatang..
Akan ku juang demimu sayang..
Akan ku korban segala-gala demimu sayang..
Hingga ke hujungnya nyawa aku korbankan..

:'(



Mohon Ingat Aku Selalu

Andai kita temu saat itu,
Semua raga akan menjadi milikmu,
Rangka lihatlah pada disisi kegelapan,
Yang dihujung tersimpan ikhlas..

Maafkanlah aku bila tidak sempurna,
Menyayangimu..

Bergenang mata membacakan,
Semua kisah yang telah engkau lalui,
Tiada apapun yang dapat menandingi dirimu,
Kekasih hati selamanya..

Maafkanlah aku bila tidak sempurna,
Menyayangimu...
Mohon jangan lupa ingat aku selalu,
Dalam lenaMu,
Selamanya....

August 26, 2016

Hikmah Sabar

Apa jenis gurauan, perlu ada batasnya..
Fikir dahulu kedudukan diri di mana..

Kini aku lebih mengerti..
Aku perlu sabar lagi..
Kerana mungkin ini hikmahnya aku bersabar hingga hari ini..

Biar kau yang dapat tahu sendiri..
Biar kau yang menilai sendiri...
Aku kan tetap disini..
Menanti dirimu...
InsyaAllah...

August 24, 2016

4.53

Terjaga dari tidur..
4.53 pagi..
Tidurku tak pernah lena,
Mengenangkanmu..
Rindu...
Sungguh aku rindu...
:'(

August 23, 2016

Sebulan

Genap sebulan..
Terasa lama tidak mendengar suaramu..
Kali terakhir adalah pada tarikh hari ini..

Sungguh aku rindu..
Aku rindu senda guraumu..
Aku rindu gelak tawamu..
Aku rindu usik manjamu..
Aku rindu semua tentang dirimu..
Sangat... 
Tersangat...
Don't you miss me too? :'(



August 22, 2016

Bintang

Terlihat dari kejauhan,
Titik putih di langit,
Berkilauan cahaya,
Bertebaran disana,
Menghiasi angkasa..

Di antara berjuta-juta bintang,
Hanya satu bintang yang paling terang,
Di antara berjuta-juta orang,
Hanya kamu yang paling aku sayang..

Di antara berjuta-juta bintang,
Hanya satu bintang yang paling terang,
Si antara berjuta-juta orang,
Di hatiku tetap dirimu sayang..

Bintang...
Bintang biru dan merah jambu..
Sengaja aku kombinasikan dua warna itu..
Kerana aku tahu,
Biru kegemaranmu..
Merah jambu pula kesukaanku..

Dan yang perlu kamu tahu,
Hanya kamu bintang dihatiku..

August 20, 2016

Online

I have nobody to chat with on whatsapp..
Kalau ada pun, boleh kira berapa kali je bunyi phone ni..
Itu pun whatsapp group..
But i'm always open my whatsapp..
Then you will see me 'online' all the time..
Why?
Because i open the chat with the name of you on it..
Never delete it..
Because the only thing i can do when i miss you is to read back all the conversations with you..
Seriously..I miss you alot..
Sungguh aku rindu.. :'(
Awak tak rindu saya ke? :(

August 19, 2016

..........

Abah...
I need you abah...
:'(

August 18, 2016

Tidak menyerah

"Jangan sampai kamu menyerah disaat selangkah lagi Tuhan ingin menggantikan kesakitanmu dengan sejuta keindahan"

Aku tidak akan pernah berputus asa..
Hanya doa senjataku..
InsyaAllah amin...

August 16, 2016

Hanya Padamu

Hanya padamu,
Ku serahkan segalanya,
Kau bertakhta di nurani,
Anggun cintamu abadi..

Hanya padamu,
Pertama dan yang terakhir,
Pohon cinta pun merendang,
Disirami kasih suci..

Jiwaku dipalu,
Gemersik tak terkira,
Hampir ku terlena,
Dalam belaianmu,
Cintamu selembut sutera, menjadi saksi kasihku,
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai..

Sekelumit cinta sekurun kerinduan,
Ku rempuhi ranjau duka,
Membara sehangat api, 
Terhapus sepi dihatiku..

Seulas bibirmu kelu tidak berkata,
Namun ada sesuatu, 
Nurbisa dari matamu,
Terpancar cinta yang sejati..

Awan yang berarak, 
Saujana membiru,
Cerahlah wajahmu,
Di rimba senduku,
Menjadi hamparan cinta suci...


Lagu Hanya Padamu..
Lagu ini yang terngiang-ngiang di telingaku..
Saat aku mendengar balik recording lagu ini,
Hatiku jadi sebak, mata mula bergenang..
Bait-bait lagu yang cukup menyentuh hati..
Tambahan pula kau yang nyanyi..
Perasaanku bercampur baur..
Lagu kenangan bagiku..
Membawa 1001 makna dalam diriku..
Kau juga mengerti bukan?

August 14, 2016

Cantik

Dialog hari ini..

A : Tadi kat kenduri kita pi tadi ada orang kata orang ni cantik..
B : Sapa yang kata tu?
A : Cik Aisyah blok 68 tu..Dia la tegur tadi masa amik lauk..
B : Ya ka cantik? Tengok biasa ja..tak cantik tera mana pun..
A : *hanya diamkan diri*
B : Cantik pun tapi orang takmaw nak buat apa..
A : *ok fine* 

Terdiam..
Berfikir..
Dan..
Hmmmmmmmmm

Syukur Alhamdulillah bila ada orang lain puji sebegitu rupa..
Tapi aku tetap sedar diri yang aku memang tidak cantik jika nak dibandingkan dengan orang lain..
Tapi aku sangat bersyukur, kerana kecantikanku ini semulajadi..
Tidak perlu aku nak berhabis duit semata-mata untuk kecantikan..
Tidak perlu untuk aku makan apa-apa supplement, suntik kollagen or vitamin bagai..
Syukur..
Biarlah muka tak cantik,
Tapi hati baik..
Bukan memuji diri,
Tapi sekadar peringatan untuk diri sendiri..



August 12, 2016

Selamat Hari Lahir Mak

12 Ogos..

Walaupun kita tak pernah berjumpa, tapi saya tetap sayangkan mak, macam mak saya sendiri..
Melalui cerita dari anak mak, membuatkan saya terbayang mak akan menjadi mak saya suatu hari nanti..
Perwatakan mak saling tak tumpah macam ibu saya..

Selamat Hari Lahir Mak...
Semoga mak diberikan kesihatan yang baik..
Semoga mak dimurahkan rezeki selalu..
Semoga mak sentiasa berada dibawah lindungan Allah..
Semoga mak gembira selalu...
Semoga mak sentiasa gojess...
Dan semua yang baik-baik sahaja untuk mak..
Amin....

Minta maaf ye mak, saya tak dapat nak pergi celebrate dan bagi hadiah untuk mak..
Tapi mak jangan risau ye..
Saya bagi hadiah yang sangat berharga iaitu doa untuk mak..dari jauh..
:)



August 10, 2016

Rindu Abah

Saat aku diuji begini,
Tiada orang lain yang aku fikirkan untuk meluahkan isi yang terpendam melainkan awak dan abah..
Hanya mereka..

Abah...
Orang rindu sangat...
Kenapa abah tak ada dekat sini sekarang?
Orang ada masalah ni..
Takda sapa boleh faham melainkan abah dan awak..
Kalau abah ada kan best..
Boleh la orang bercerita kat abah..
Boleh orang nangis-nangis kat abah..
Mesti abah boleh tenangkan orang..
Mesti abah boleh bagi kekuatan dekat orang...
Mesti nanti abah bawak orang pergi jalan-jalan untuk orang lupakan masalah ni..

Tapi abah.....
Apakan daya..
Itu semua hanya 'kalau'..
Hakikatnya abah tak ada disisi orang...
Abah jauh sangat dari orang...
Orang kena tanggung semua ni sendiri..
Orang kena nangis sorang-sorang..
Orang kena pendam masalah ni sorang-sorang..
Tak ada siapa yang boleh faham...
Apa salah orang sampai diuji seberat ini abah? :'(
Orang rindu abah sangat-sangat..
Orang nak abah................................... :'(

Betul orang kata,
Perempuan yang banyak cakap, hakikatnya dia suka menangis dalam diam..
Itulah Hanim...

Al-Fatihah untuk abah..
Sayang abah...
Sayang awak...
Jaga diri, jaga mata, jaga hati..plisss :'(




August 8, 2016

Rindu...

Rindu...
Sakit yang perlu aku tanggung sekarang..
Sungguh aku rindukan kau..
Setiap masa, hari, jam, minit, saat dan detik..
Hanya nama dan wajah kau yang berlegar-legar di minda ku...
Sering tertanya-tanya apa yang kau sedang buat di sana...sihat ke, dah makan ke, kerja ok ke..
Sungguh aku rindu... :'(

Tidurku tak pernah lena..
Sering terjaga, mengenangkan mu...
Sungguh aku rindu.. :'(

Tapi, aku tak mampu nak berbuat apa-apa..
Yang aku mampu, hanya titipkan rindu ini bersama dengan doa-doa ku...
Agar kau baik-baik saja di sana...
Tuhan, jagakan dia untukku...
Aku takkan pernah melupakanmu..
Aku sentiasa ada disini untuk mu...
Kenang daku dalam doamu...
:'(

Deleted post

Post yang lama, banyak dah di delete..
Sebab?
Tidak sesekali dan bukan untuk melupakan kenangan..
Biar kenangan itu sentiasa ada dalam hati & memori sendiri..
Cuma, taknak rasa bersalah tu ada dalam diri awak...
Cuba untuk menjaga hati semua..
Maafkan saya, insan yang kerdil dan hina ini.. :'(